اخبار

معرفی ۱۵ برند در مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی: به دنبال ایجاد ۷ شبکه کسب و کار خانگی در استان بر اساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی هستیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛ معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و مدیر اجرایی طرح ملی معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگیتوسعه مشاغل خانگی در استان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

مجتبی ابراهیمی افزود: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم کند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند که با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

وی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت نام کنند و باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

ابراهیمی گفت: هدف در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که الگویی از شکل گیری فعالیت‌های شبکه‌ای در کسب و کار‌های خرد و کوچک بوده، این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هریک از مشاغل مزیت دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه‌ها از این حوزه حذف شوند.

وی گفت: فعالیت‌های شبکه‌ای به توسعه بازار کمک شایانی می‌کند، چون تولید کنندگان متفاوتی که به عنوان پیشران در شبکه مشغول به فعالیت هستند، به نوعی فعالیت یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند که ممکن است یک نفر پیشران، خریدار محصول یا خروجی پیشران دیگری باشد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: از طرف دیگر نقش فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند در این شبکه‌ها مشخص شده که برخی خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه‌ها هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شبکه‌ها به تعاونی‌هایی ختم می‌شوند که خود نمود بارز کسب و کار‌های شبکه‌ای هستند، افزود: تعاونی‌ها با حمایت‌های کارفرمای طرح و دستگاه‌های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می‌گیرند.
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید